A Main Window ablak a program grafikus megjelenítő felülete. Ebben az ablakban láthatjuk az elkészült képet vagy képeket. Itt további formázásra van lehetőség.
A Main Window-ban a következők láthatók:
Egy 3 dimenziós megjelenített kép
Jelmagyarázat, ami információt mutat az aktuális képernyőrészről
A fő menüsor, amivel vezérelhető a program
Al-menük, amik a 3D-s nézethez elengedhetetlenek
Animált idő kijelző és vezérlő
Navigációs eszközök
Két menüsor van: 1.) a Main Menu Bar a képernyő tetején és 2.) az al-menük: a View valamint a Projections.
Mindegyik megjelenített nézet rendelkezik tulajdonságok menüponttal. A View Properties lépésekkel hívható elő a tulajdonságokat tartalmazó ablak. Itt egyedileg beállíthatók különböző paraméterek.
A Main fül alatt a képernyőt érintő beállításokat adhatjuk meg, pl. szín, skálák, logók, stb.
Name (Név)
Beállítja a nézet nevét.
Properties (Tulajdonságok)
Nézet tulajdonságainak beállításához a jelölő négyzetek használatosak.
Colors (Színek)
Megváltoztathatjuk az előre definiált háttér és előtér (nem a térképét) színeit.
Display List (Megjelenési lista)
Lehetővé teszi, hogy az aktuális címkék betűtípusát, stílusát méretét és színét megváltoztassuk
Full Screen Dimensions (Teljes képernyő méretei)
Teljes képernyős mód méreteinek beállítása
Logo (Logó)
A Vertical Range fülön állíthatjuk be a függőleges tartomány mértékegységét és válthatunk a megjelenő tengelyek közül.
A Horizontal scale a fül különböző lehetőségek beállítását engedi meg a vízszintes tengely címkéit illetően.
Label (Címke)
Címkén együtt jelenik meg a szélességi és hosszúsági tengely.
Base (Alap)
Ez az alap fok, ahol a jelölő osztás lépései kezdődnek. A szélességi alapnak 90 és -90 között kell lennie. A hosszúságinak -180 és 180 között. Ne feledjük, hogy a szélességi és hosszúsági alapnak a megjeleníthető alap alatt kell lennie.
Major Increment (Fő osztás)
A fő osztás az alap foktól indul fokokban.
Minor Divison (Kisebb osztás)
A kisebb osztás a fő osztások között oszlik meg. Például, ha 2 van kiválasztva a fő osztásból, akkor 2 kisebb osztás fog megjelenni a fő osztások felénél. Az alapértelmezett 1, ami azt jelenti, hogy nincs kis jelölő osztás.
Visible (Látható)
A tengelyek láthatóságát mutatja. Ha be van jelölve, akkor látható lesz a tengely, ha nincs, akkor el lesz rejtve.
Format (Formátum)
Az előre meghatározott formátuma a szélességi és hosszúságú köröknek a fok, a perc és a másodperc. Ez a formátum opcionálisan vezérelhető mindkét tengelyre.
Font (Betűtípus)
A tengelyek mentén megjelenő feliratok stílusa, kövérsége, mérete. Ez szabályozza mind a két tengely betűtípusát.
A fő menü alatt található a fő eszköztár.
Néhány az IDV-ben gyakran használt funkció érhető el itt.
A Main window ablak tartlamaz egy animációs időt beállító részt.
A Time Animation Widget szabályozza az animációs ciklusok váltásának idejét. A zöld mezők képviselik a képkockák számát az animációban. Az aktuálisan megjelenített képet kék mező jelzi. A mezőkre kattintva beállíthatjuk az időpontokat. Ha jobb egér gombbal kattintunk a mezőre, akkor eltűnik az animációból a kiválasztott képkocka. A letiltott képkocka piros mezőként jelenik meg. Az adatok időpontjai megjelennek a legördülő listában. A jobb oldalon lévő eszköztár ikonok szabályozzák az animáció idejét. Balról jobbra olvas, a Time Animation Widget-en lévő ikonok a következőket hajtják végre:
Megmutatja az első képet és megállítja a hurokfilmet.
Egy képkockát visszalép
Hurokváltás bekapcsolás vagy kikapcsolás
Egy képkockát előre lép
Megmutatja az utolsó képkockát és megállítja a hurokfilmet
Megmutatja a Time Animation Properties párbeszéd ablakot.
Az animáció szabályzón megnézhetjük a Time Animation Properties Dialog ablakot. Ebben az ablakban két fül található:
Az Apply vagy Ok gombokkal elfogadhatjuk az új változásokat az Animation Widget tulajdonságaiban. Ha bejelöljük a Save As Default gombot, akkor az elmentett tulajdonságokat fogja a program használni minden egyes új Animation Wigdet készítésekor.
z animáció tulajdonságain belül az első fül, a Settings lehetővé teszi, hogy megváltoztassuk a hurkokat irányító értékeket.
A Dwell azt állítja be, hogy milyen gyors legyen az animáció. Kattintsunk a ikonra az értékek megváltoztatásáért.
Forward: a hurok előrefelé lejátszásának sebességét szabályozza.
Backward: visszafelé játszásának sebességét szabályozza
First: milyen sokáig legyen látható az első kép
Last: milyen sokáig legyen látható az utolsó kép
A lejátszás stílusát beállíthatjuk a Direction menüben:
Forward: időben előre való lejátszás
Backward: időben hátrafelé való lejátszás
Rocking: felváltva való lejátszás az előre és hátra irányban
A
Boxes Visible megmutatja a Time Animation Widget
mezőit. Az idő mezők lehetővé teszik, hogy beállítsuk, melyik
képkockát töröljük a Time Animation Widget-en.
A második fül, a Define Animation Times lehetővé teszi, hogy egyéni animációs időt állítsunk be.
Beállíthatjuk saját igényeink szerint az animációra vonatkozó értékeket a „Define your own list of time” opciót kiválasztva. Meghatározhatjuk a kezdő és a befejező időt, valamint az idő intervallumot. Az Interval lehetőséget használva beállíthatjuk az időlépcsőt az első és az utolsó időpontok között. A kezdő időt és a befejezési időt négyféle képpen adhatjuk meg:
Use First/Last Time from Data: az adatokból nyeri ki az időket.
Current Time (Now): automatikusan frissíti az animációs idő beállításokat az óra szerint. Ehhez valós idejű adatokra van szükség. Ha ezt a lehetőséget választjuk, akkor meg kell adnunk, hogy milyen gyakran frissüljenek az animációs beállítások, ezt a Refresh Rate mezőben adhatjuk meg.
Fixed: lehetővé teszi, hogy fix időket, dátumokat adjunk meg.
Relative to End/Start time: ez a mód egy másik időt használ alapul.
Amikor kiválasztjuk a kezdő és befejező idő módot, akkor definiálhatunk az eltolást, amit hozzáadhatunk az alap időhöz. Az eltolás opciót a gomb hozza elő.
Ez lehetővé teszi, hogy megadjuk az eltolás idejét nap, óra, perc alapon. Megadhatjuk a „-„ és „+” gombokkal az eltolás irányát is.
Ha leellenőriztük a Set as Time Driver ablakot, akkor ezután a beállított időket fogja használni az animáció vezérlő időkként. Ezután töltsük be az adatokat, hogy hozzákapcsolhassuk a megadott időket.
Az Apply gomb megnyomásával elfogadjuk az általunk megadott új beállításokat. A program jelzi, ha hibás időpontot adtunk meg.